5 Μαρ 2007

Το Αντι-Νομοσχέδιο του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς για τη λειτουργία των Πανεπιστημίων και των ΑΤΕΙ.

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς δίνει στη δημοσιότητα τις συγκεκριμένες, συγκροτημένες και ολοκληρωμένες θέσεις του για την ριζική ανασυγκρότηση της λειτουργίας των Πανεπιστημίων και των Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων. Μια ακριβώς εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση των θέσεων μας για την ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια.

Οι θέσεις μας απευθύνονται στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε όλη την κοινωνία.

Οι θέσεις μας έχουν την μορφή 28 «τροπολογιών» στο Ν.Σ. της Κυβέρνησης για το νόμο – πλαίσιο. Θέσεις όχι σε επιμέρους και δευτερεύοντα σημεία. Θέσεις που αλλάζουν σε βάθος ένα προς ένα όλα ανεξαίρετα τα άρθρα του κυβερνητικού Ν.Σ.

Είναι σε μετωπική αντιπαράθεση και σύγκρουση με τις κυβερνητικές θέσεις.

Αποτελούν ένα «Αντι–Νομοσχέδιο» του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς.
Ανάμεσα στα άλλα περιλαμβάνονται :
  • Η υποχρέωση του Κράτους να παρέχει την Ανώτατη Εκπαίδευση σε κάθε πολίτη
  • Τα πανεπιστήμια με κοινωνικό χαρακτήρα κι όχι αγοραία Ινστιτούτα Κατάρτισης
  • Οι Εσωτερικοί Κανονισμοί ως παράγοντες αυτοτέλειας κι όχι ως μέσα υποταγής στις κυβερνήσεις
  • Ο Ακαδημαϊκός και Αναπτυξιακός Προγραμματισμός όχι ως εκβιασμός για την κρατική στήριξη, αλλά με εγγύηση της δημόσιας χρηματοδότησης
  • Ο επαναπροσδιορισμός δομής και περιεχομένου προπτυχιακών σπουδών μακριά από τη λογική της διασποράς Σχολών και Τμημάτων του «τίποτα» σε όλη την Ελλάδα για εκλογοθηρικούς λόγους
  • Η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ
  • Η απαγόρευση καταβολής διδάκτρων όχι μόνο για τις προπτυχιακές αλλά και για τις μεταπτυχιακές σπουδές
  • Η αποκατάσταση του Πανεπιστημιακού Ασύλου
  • Το 5% για την Παιδεία
  • Η ελεύθερη πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Για το άνοιγμα του Προέδρου Αλέκου Αλαβάνου στη συνέντευξη σχετικά με τις θέσεις για το νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ πατείστε εδώ.

Για το πλήρες κείμενο των 28 Τροπολογιών πατείστε εδώ.


15 σχόλια:

tolisM είπε...

Καλα, περιμενετε τετοιες θεσεις να περασουν στη σημερινη εποχη? Η απλα ειναι τουφεκιες στον αερα μπας και παρετε κανα ποσοστακι παραπανω για να ειστε στη βουλη?
Ορισμενες θεσεις ειναι απαραδεκτες, θεσεις περασμενων εποχων και νοοτροπιων. Το αντι-νομοσχεδιο καλυτερα να μεινει στα συρταρια του ΣΥΝ, και επιτελους η συντριπτικη πλειοψηφια δεν ειναι εναντιων των αλλαγων.

Dr ADK είπε...

Εγω εχω μια απορια...γιατι τα λετε ΑΤΕΙ?....Δεν εχει μιλησει με τον αδερφο του, προεδρο του ΤΕΕ, ο κυριος Αλαβανος για να ενημερωθει οτι μετα απο προσφυγη του ΤΕΕ στον Αρειο Παγο, το δικαστηριο χαρακτηρισε ως παρανομο τον χαρακτηρισμο "ΑΤΕΙ"!?

Σε εναν ουτοπικο κοσμο οι προτασεις αυτες θα ηταν εκπληκτικες. Αλλα στην σημερινη εποχη, ακροβατουν αναμεσα στην ουτοπια και την γραφικοτητα!

Για παραδειγμα:

1. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης Ειδικής Σύνθεσης του Τμήματος, είναι δυνατή η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής σε ξένη γλώσσα.

Σιγα κυριε Αλαβανο μην ζητησει το τμημα και πιστοποιητικο κοινωνικων φρονηματων για να γραφει η διδακτορικη διατριβη σε Αγγλικα-Γαλλικα ή Γερμανικα!!!

Αυτα τα ολιγα για την ωρα!

talos είπε...

tolisM: Ορισμενες θεσεις ειναι απαραδεκτες, θεσεις περασμενων εποχων και νοοτροπιων.

Δηλαδή ποιες έχεις υπόψη σου; Ποιες και πόσες από τις θέσεις αυτές δεν μπορούν να περάσουν στην σημερινή εποχή και ποιες είναι απαράδεκτες; Έτσι για να μιλάμε συγκεκριμένα και να μην συνθηματολογούμε...

Επίσης να σε ενημερώσω ότι η συντριπτική πλειοψηφία (όχι των φοιτητών και πανεπιστημιακών όπως τεκμαίρεται από τις αντιδράσεις αλλά) των πολιτών, δεν έχει ιδέα τι ακριβώς λένε οι "αλλαγές" της Υπουργού, αλλά παίρνει γραμμή από τα τηλεπαράθυρα και τους "διδάκτορες" του τηλεδικαίου που παρουσιάζουν τα πανεπιστήμια να έχουν ως κύριο έργο το να παρέχουν άσυλο σε ναρκομανείς και σε εμπρηστές...

tolisM είπε...

Οι παρακάτω θέσεις:

Η υποχρέωση του Κράτους να παρέχει την Ανώτατη Εκπαίδευση σε κάθε πολίτη
Τα πανεπιστήμια με κοινωνικό χαρακτήρα κι όχι αγοραία Ινστιτούτα Κατάρτισης
Ο Ακαδημαϊκός και Αναπτυξιακός Προγραμματισμός όχι ως εκβιασμός για την κρατική στήριξη, αλλά με εγγύηση της δημόσιας χρηματοδότησης
Η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ
Η απαγόρευση καταβολής διδάκτρων όχι μόνο για τις προπτυχιακές αλλά και για τις μεταπτυχιακές σπουδές
Η ελεύθερη πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Σαν πολυ ελιτιστης μας εχει βγει, να μιλας ετσι για τον κοσμο.
Οκ, δεκτο το οτι μονο το 3% που ψηφιζει συνασπισμο ξερει τι του γινεται ενω το υπολοιπο 97% δεν εχει ιδεα.
Παλι καλα που δεν εχετε δυναμη να γινεται κυβερνηση δηλαδη γιατι βλεπω να γινονται "διαπαιδαγωγησεις" πληθυσμου που ουτε στη χουντα δεν γινοταν.

Dr ADK είπε...

talos: Επίσης να σε ενημερώσω ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, δεν έχει ιδέα τι ακριβώς λένε οι "αλλαγές" της Υπουργού.....

Oπως ακριβως δεν εχουν ιδεα οι φοιτητες για το τι συμβαινει στην υπολοιπη Ευρωπη σε θεματα ανωτατης εκπαιδευσης???

talos είπε...

Δεν είναι ζήτημα ελιτισμού. Αν έρθει κάποιος με το ματσούκι και με ρωτήσει τι γνώμη έχω για τις αλλαγές στον νόμο για την απόσυρση των παλαιών πλοίων, ή θα αυτοσχεδιάσω ή θα πω δεν ξέρω. Αν αυτοσχεδιάσω, ή αν βασιστώ στα όσα τυχόν έχω ακούσει σε κάποιο ραδιόφωνο ή τηλεόραση για να απαντήσω και πω ναι, αυτό δεν στοιχειοθετεί και καμία ουσιαστική υποστήριξη των αλλαγών του νόμου. Αν από την άλλη, ναυτικοί, λιμενικοί και ναυπηγοί απορρίπτουν τις αλλαγές, κάποιο μεγαλύτερο ειδικό βάρος έχει η γνώμη τους. Ελλείψει στοιχειώδους ενημέρωσης δεν λειτουργεί η δημοκρατία.

Οι προτάσεις που αναφέρεις, δεν ταιριάζουν στην σημερινή εποχή ή είναι απαράδεκτες;

Τέλος πάντων: όταν μπαίνει κανείς σε έναν χώρο διαλόγου, συζητά για τα θέματα λέγοντας π.χ. αυτό που λες είναι λάθος επειδή... ή αυτό που λες είναι απαράδεκτο διότι..., αλλιώς γίνεται κανείς Τάκης Τσουκαλάς και απλά φωνάζει και την λέει στον άλλο... Με τι σκοπό; Την εκτόνωση; Πήγαινε γήπεδο τότε...

Να τονίσω ότι δεν ζητώ να συμφωνήσει κανείς, απλά το να τεκμηριώνεται το γιατί δεν συμφωνεί και πού...

dr. adk: Χειρότερα ακόμα... όπως η υπουργός δεν ξέρει τι συμβαίνει στην Ευρώπη σε θέματα διαφάνειας, χρηματοδότησης και αυτοτέλειας π.χ. Να το πούμε πάλι: αυτή η κυβέρνηση που κόπτεται περί της αναβάθμισης της παιδείας, είναι κυβέρνηση που συνεχίζει να δίνει ψίχουλα και στην παιδεία και στην έρευνα (ιδίως σε αυτή γιατί από εκεί καταλαβαίνεις πόσο σοβαρά εννοεί τα περί ανταγωνιστικότητας). Είναι επισης κυβέρνηση ενός κόμματος του οποίου η νεολαία λειτουργεί ως μεγαλοπαράγων στα πανεπιστήμια, παράγοντας πραγματική διαφθορά...

tolisM είπε...

Φιλε talos, νομιζω πως εδω κανουμε σχολιασμο και οχι διαλογο. Τον κυριο Τσουκαλα δεν τον ξερω, φιλος σας ειναι? Επισης δεν σχολιασα τις κυβερνητικες θεσεις αλλα τις θεσεις του ΣΥΝ σχολιαζω οπως αυτες διατυπωνονται στο blog.
Παντως θα σου πω που διαφωνω και θα δεις οτι ειναι θεμα αρχης και οχι τοσο επιχειρηματων.
Δε θεωρω υποχρεωση του κρατους να δινει ανωτατη εκπαιδευση σε ολους τους πολιτες του. Το κρατος (θεωρω), πρεπει να δινει μια βασικη εκπαιδευση.
Επισης τα πανεπιστημια με κοινωνικο χαρακτηρα ειναι κατι που δεν ταιριαζει στο ρολο τους. Στα πανεπιστημια γινεται ερευνα και παραγεται πρωτοτυπη γνωση, αυτος ειναι ο προορισμος τους (ή θα επρεπε να ειναι κατ εμε).
Πληρης και αποκλειστικη απασχοληση στα ΑΕΙ ειναι μια θεση ουτοπικη, δεν διαφωνω ως προς τη βαση της αλλα δεν τη βρισκω ρεαλιστικη.
Διδακτρα για μεταπτυχιακες σπουδες πρεπει να δινονται, ετσι αποπληρωνονται τα υλικοτεχνικα μεσα των μεταπτυχιακων σπουδων, που στα πλαισια των πανεπιστημιων ειναι κατι παραπανω απο τη βασικη εκπαιδευση που δινουν τα πανεπιστημια.
Την ελευθερη προσβαση στην ανωτατη εκπαιδευση καλυτερα να μη τη σχολιασω, θα πω βαρεις χαρακτηρισμους.
Πιστευω πως εχετε χασει το μετρο. Εσεις οι ιδιοι αναγορευετε το πτυχιο και το μεταπτυχιακο σε κοινωνικη διακριση. ΔΕΝ μπορουν ολοι να γινουν πτυχιουχοι, ουτε ολοι να γινουν επστημονες. ΟΛΟΙ ομως εχουν δικαιωμα σε μια αξιοπρεπη ζωη, ειτε ειναι καθηγητες πανεπηστιμου ειτε ειναι ανειδικευτοι εργατες. Εκει θα επρεπε να δωσετε αγωνες και οχι στο να μπορουν ολοι να πανε πανεπιστημιο. Στα πλαισια μιας δηθεν κοινωνικης δικαιοσυνης ΙΣΟΠΕΔΩΝΕΤΕ τα παντα. Οχι φιλε μου, δεν ειναι ετσι. Προσωπικα, δεν βρισκω ανωτερο ανθρωπο καποιον που εχει πτυχιο απο καποιον που δεν εχει. Η μανια σας ομως να θελετε ολοι να πανε ελευθερα στο πανεπιστημιο μου δειχνει οτι εσεις εχετε αυτο το κομπλεξ. Η απλα το λετε ψηφοθηρικα και δεν ξερω πιο απο τα δυο ειναι χειροτερο.

George είπε...

Ζούμε τον τέλειο παραλογισμό! Ο ΣΥΝ καταθέτει 28 τροπολογίες και αποχωρεί από τη συζήτηση!

Δηλαδή. όλα είναι ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, από ερασιτέχνες επικοινωνιολόγους! Πολιτικός αυτισμός και ετεροπροσδιοριζόμενη παρέμβαση!

Υπάρχει κανείς από τα στελέχη του ΣΥΝ που θα υποστηρίξει τις θέσεις από τις 28 τροπολογίες αύριο στα πανεπιστήμια?

karpidis είπε...

Πατείστε; ΉΜΑΡΤΟΝ, η μόνη δικαιολογία που θα δεκτώ είναι πως το blog συντηρεί οικονομικός μετανάστης. Αφού γνωρίζω την ευαισθησία του ΣΥΝ στο αντιρατσιστικό κίνημα. Αλλιώς μάθετε τι είναι ο ορθογραφικός έλεγχος στο firefox. Greek spelling add-on

Cyberella είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με την τροπολογία. Δεν βλέπω κανένα ουτοπιστικό όραμα του ΣΥΝ πάνω στο θέμα της παιδείας. Ό,τι πρότεινε ο κύριος Αλαβάνος δεν απέχει από την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα όλοι αυτοί οι θεσμοί υφίστανο σε όλα τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ευρώπης. Δηλαδή που είναι ο παραλογισμός στην υποχρέωση του κράτους να χρηματοδοτεί τα πανεπιστημιακά της ιδρύματα κατά 5% και να παρέχει γνώση δωρεάν στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα;

George είπε...

Παρά το ότι δεν είναι ιδιαίτερα παραγωγικός ο διάλογος μεταξύ των "επισκεπτών", τον επιχειρώ με αφορμή τη Cyberella και δεδομένου ότι ο "διαχειριστής" φαίνεται ότι ξέχασε ότι έχει φτιάξει αυτό το blog για διάλογο.

Το 5% δεν είναι καθόλου ουτοπικό. Η αναφορά και μόνο σε νούμερο ως ποσοστό του ΑΕΠ (ή και απόλυτο) συνεπάγεται αμέσως την παραδοχή του ζητήματος "κατανομή πόρων". Αυτό με τη σειρά του, "στρατηγική" και "σκοπιμότητα εκταμίευσης". Είναι κοροϊδία να διατυμπανίζεις το περίφημο "έλεγχος νομιμότητας΄όχι σκοπιμότητας". Χωρίς μακροχρόνιο και με συναίνεση σχεδιασμό (από όπου θα προκύψει η σκοπιμότητα) κάθε παραπάνω ευρώ στην παιδεία (με νομιμότητα) κινδυνεύει να έχει απόδοση κάτω του 10%. Με στοιχεία του 2006, η μετάβαση από 3.6% στο 5% και με pro rata κατανομή στους "κωδικούς" του ΥΠΕΠΘ, αναλογούν 250-300 εκατ ευρώ στα ΑΕΙ. Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν (για να αποκτήσουμε αίσθηση των μεγεθών) σε περίπου 30 τμ νέων χώρων ανά σχολή! Ερωτώ λοιπόν:
1. Είναι σκόπιμο να πάει ένα ευρώ στην Ιατρική Αθήνας με (σήμερα) 750 μέλη ΔΕΠ? [αντίστοιχα, όχι τόσο ακραία νούμερα στην Ιατρική ΑΠΘ].
2. Είναι σκόπιμο να πάει ένα ευρώ στο ΕΜΠ με διπλάσιο ΔΕΠ από το (διεθνώς - αν μιλάμε για διεθνή πρακτική δεν μπορεί να είμαστε επιλεκτικοί!) αναγκαίο?
3. Είναι σκόπιμο να πάει ένα ευρώ σε μπετά για φοιτητικές εστίες με τις τρέχουσες διαδικασίες δημοσίων έργων ή μήπως είναι σκοπιμότερο να πάνε μέσω ΣΔΙΤ? [Μέσω ΣΔΙΤ - δυστυχώς βάζεις διαχειριστή περιουσίας κάποιον τρίτο - κάθε ευρώ του προϋπολογισμού περίπου εικοσαπλασιάζεται!]

Μπορώ να πάω αυτή τη λίστα μέχρι το χίλια. Αυτά για τα νούμερα.

Το πρόβλημα με τις θέσεις του ΣΥΝ (28 τροπολογίες) για την Αnώτατη Παιδεία όμως είναι πολιτικό:

1. Τι θα πει μεταρρύθμιση? Τι θα πει πολιτική παρέμβαση? {Καταθέτω 28 τροπολογίες και φεύγω]
2. Συνιστούν οι 28 τροπολογίες άλλη άποψη?
3. Όταν είσαι ιδεολογικά μπλοκαρισμένος με τις Μπολόνιες και τις πιστωτικές μονάδες, δεν είναι γελοίο να προσπαθείς να βελτιώσεις τις διατάξεις για τις πιστωτικές μονάδες?
4. Είναι δυνατόν να αποδέχεσαι φραστικά τον τετραετή προγραμματισμό (για να μπορείς να λες στην Τρέμη τι σωστός που είσαι!) και να τον αφήνεις μόνο στον "έλεγχο νομιμότητας"?

Και άλλα πολλά. Δυστυχώς οι θέσεις του ΣΥΝ είναι μια αποτυχημένη προσπάθεια να πατήσει σε δύο βάρκες.

Αν διαβάσει κανείς τις 28 τροπολογίες θα ανακαλύψει προβλήματα συνταγματικότητας (το λιγότερο - αλλά ο ΣΥΝ το κάνει παντιέρα) και κυρίως λειτουργικότητας, καμμιά εκατοστή φορές πιο σοβαρά από τον ψηφισθέντα νόμο.

G700 είπε...

η πρόταση του ΣΥΝ είναι προβληματική διότι δεν κινείται με βάση την κοινή ευρωπαϊκή λογική.

Μιλάει για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης γενικά και αόριστα. Αγνοεί ότι η Ελλάδα είναι έβδομη στην ΕΕ ως προς την κρατική χρηματοδότηση των ΑΕΙ, αλλά ουραγός στη δημόσια χρηματοδότηση της επιστημονικής έρευνας και της ανάπτυξης τεχνολογίας.
Αγνοεί επίσης ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει παντελής απουσία εισροής εναλλακτικών πόρων από τρίτες πηγές όπως σε όλα τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά ΑΕΙ και ότι δεν γίνεται τίποτα για να αντιμετωπιστεί αυτό το έλλειμμα.

Αγνοεί ότι τα ελληνικά λειτουργούν με το ίδιο καθεστώς που λειτουργούν οι εφορίες, οι δήμοι και νομαρχίες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ένας υπάλληλος νομαρχίας άνετα μπορεί να μεαταταχθεί ή να αποσταστεί σε μια πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη.

Επιρπόσθετα το αντι-νομοσχέδιο δεν κάνει λόγο για σύναψη δομημένων εταρικών σχέσεων μεταξύ πανεπιστημίων επιχειρήσεων, ΔΕΚΟ και δημόσιων οργανισμών με στόχο τη δημιουργία γνωστικών, ερευνητικών και επαγγελματικών κόμβων.

Τέλος δεν γίνεται καμία αναφορά στην ανάγκη για μεταρρύθμιση του τρόπου διοίκησης των πανεπιστημίων με χαλάρωση του άξονα συνδικαλιστές φοιτητές-καθηγητές-κόμματα.

Ο ΣΥΝ προσπαθεί να παίξει "μπάλα" στο παγκόσμιο champions league της γνώσης με λάθος τακτική και ανεπαρκείς παίκτες.

Με εκτίμηση

Η Γενιά των 700 Ευρώ

ΥΓ Δείτε την πρότασή μας για το ελληνικό πανεπιστήμιο στο blog της G700

Yiannis είπε...

Συγχαρητήρια στο Συνασπισμό για τη διοργάνωση ηλεκτρονικού διαλόγου. Πρόταση-παράκληση: Μπορείτε να οργανώσετε διαφορετικά το διάλογο, π.χ. ανά θέμα; Όχι προκαθορισμένα θέματα, κάποιος να οργανώνει το site ώστε κάθε καινούριο θέμα που τίθεται να αποκτά το δικό του χώρο. Είναι αδύνατο να διαβάσουμε τα πάντα χωρίς να ξοδέψουμε πέντε ώρες, υπάρχουν άπειρες επαναλήψεις και οδηγούμαστε κυρίως σε μονολόγους αντί για διάλογο. Έτσι ίσως μειωθούν και ανόητα σχόλια που περιορίζονται σε χαρακτηρισμούς. Θέλω να συνεισφέρω πολλά και νομίζω ότι έχω και την εμπειρία για να προσθέσω κάτι ενδιαφέρον, αλλά δε θέλω να επαναλάβω τα λεχθέντα και φοβάμαι ότι αν γράψω το 10^Ν-στο σχόλιο δεν θα το διαβάσει κανείς.

vetdino είπε...

κατ'αρχήν θα συμφωνήσω με τον φίλο από τη γενειά των 700 ευρώ, δεν είναι δυνατόν σ'ολο τον κόσμο να κάνουν άλλα, κι εμείς στην Ελλάδα το χαβά μας, να μην καταλαβαίνουμε τίποτα και να οπισθοδρομούμε!!

ζω και εργάζομαι στο Βέλγιο εδώ και μία 3ετία, και απορώ πως είναι δυνατόν να υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν τον φασισμό των καταλήψεων στα ελληνικά πανεπιστήμια και συν-διαδηλώνουν με κουκουλοφόρουν που καίνε τον άγνωστο στρατιώτη;;

ποιά είναι σήμερα, εν έτη 2007 η πραγματική σκοπιμότητα του πανεπιστημιακού ασύλου στην Ελλάδα; οι βέλγοι είναι φασίστες που επιτρέπουν την είσοδο της αστυνομίας σ'όλο το πανεπιστήμιο ανα πάσα ώρα και στιγμή;; για δείτε τι εκπαίδευση παρέχει το πανεπιστήμιο της Γάνδης (που τυχαίνει να βρίσκομαι εγώ) και τι αντίστοιχη εκπαίδυση οποιοδήποτε ελληνικό πανεπιστήμιο;

να σας πω και το άλλο, που είναι το κακό στη χρηματοδότηση της έρευνας από ιδιωτικές εταιρείες; ή το ΝΑΤΟ ή την ΕΕ;; έτσι επιβιώνει οικονομικά το πανεπιστήμιο και παρέχει και άριστη εκπαίδευη στους φοιτητές του. Κι ΌΛΑ τα μαθήματα προαπαιτούμενα!! που στην ελλάδα κάνουν καταλήψεις γιατί είναι λέει "φασισμός"... διάβασε να περάσεις και τα περι φασισμού αλλού...

αν έμενα στην ελλάδα στο πανεπιστήμιο κατά πάσα πιθανότητα δε θα πληρωνόμουν καν, στην καλύτερη με μια υποτροφία απο το ΙΚΥ θα έπαιρνα 300-400 ευρώ στο Βέλγιο επειδή την έρευνά μου τη χρηματοδοτεί η ΕΕ και πολυεθνική εταιρεία παίρνω τα 4πλάσια...

βέβαια στην ελλάδα έχουμε "δημοκρατία", δλδ ο κάθε τσόγλανος (δεξιός ή αριστερός δε με νοιάζει) μπαίνει στη γενική συνέλευση απειλεί κόσμο και κλέινει τη σχολή... έχουμε και άσυλο και μετά το βράδυ γεμίζει το πανεπιστήμιο ναρκομανείς (για τους οποίους ευθύνεται το κράτος, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία) αλλά και μικρο-εγκληματίες, η αστυνομία δεν επιτρέπεται να μπει βέβαια, είναι φασισμός...

δεν είναι φασισμός που οι κοπέλες φοβούνται να μπουν μέσα από το κάμπους στο αριστοτέλειο, είναι φασισμός αν πχ μπει η αστυνομία και πιάσει τους αλήτες (γιατί αλήτες είναι) που καίνε την περιουσία του ελληνικού λαού...

να πω και το άλλο; η βάση του 10 τι σας χαλάει;; όλοι πανεπιστημιακοί και επιστήμονες θα γίνουν; δυστυχώς έτσι είναι ο κόσμος και δεν "τραβάνε" όλοι... κάποιος πρέπει να δουλέψει και χτίστης και αγρότης και κτηνοτρόφος, τιμή του και καμάρι του αν το κάνει!! αλλά είμαστε τέτοια "βλακο-κοινωνία" που τον αγρότη και τον κτηνοτρόφο τον "σνομπάρουμε"...

επι της ουσίας, για το νομοσχέδιο της γιαννάκου, επειδή τυχαίνει να το έχω ψάξει και έχω δει και την αντίστοιχη νομοθεσία στο Βέλγιο, κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά μάλλον είναι πολύ "μαλακό"... θέλει κι άλλες αλλαγες και μάλιστα πιο αυστηρές.

το αντινομοσχέδιο σας, είναι γεμάτο γενικολογίες και αέρα κοπανιστό... ακούγεται ωραίο σε παιδάκια 2ας-3ης λυκείου που δε θέλουν να διαβάσουν και να γίνουν γιατροί και δικηγόροι...

Nikolas είπε...

Λοιπόν να καταθέσω εγω μια ερώτηση. Στην παράγραφο: "VII. Το Νέο Απολυτήριο του Νέου Λυκείου Θεωρίας και Πράξης" λέτε πρώτο πρώτο: "Καταργούνται οι σημερινές πανελλαδικές και ενδολυκειακές γραπτές εξετάσεις για την αποφοίτηση από το Λύκειο."
Και μετά λέτε: "- Μαθήματα με βάση τη σχολική ύλη. Η θεματολογία για τις γραπτές εξετάσεις θα καθορίζεται από κάθε σχολείο."
Τελικά καταργούνται οι εξετασεις μέσα στο λύκειο? Τι διαφορά εχουν οι σημερινές εξετάσεις μέσα στο λύκειο με αυτές που επικαλέιστε εσεις?

Μετά στην παράγραφο: "IX. O Ιδιαίτερος ρόλος του Πρώτου Πανεπιστημιακού Έτους"
"Όλοι ανεξαιρέτως οι απόφοιτοι του Λυκείου που το επιθυμούν εγγράφονται στο πανεπιστήμιο με βάση το απολυτήριό τους και με δήλωση των προτιμήσεών τους."
Δηλαδή πάλι θα γίνεται ενα διαχωρισμός με βάση τον βαθμό? για τον ποιον θα παίρνει και ποιον θα απορρίπτει το κάθε πανεπιστημίο? Μονο που τώρα η κλιμακα βαθμολογίας θα ειναι 5 επιπέδων? ( Κάτω από τη βάση, Βάση, Καλά, Πολύ καλά, 'Aριστα)

"Στο τέλος του πρώτου έτους θα γίνεται η κατάταξη του φοιτητή στη συγκεκριμένη Σχολή ή Τμήμα με βάση την επιλογή του, που θα είναι ώριμη, με γνώση του πανεπιστημιακού χώρου και του επιστημονικού αντικειμένου και την απόδοσή του στα μαθήματα του πρώτου έτους."
Πως θα κρίνεται η απόδοση του? Με εξετάσεις? Με εργασίες? Με εργασίες? Μήπως πάλι ετσι δεν καταπολεμάτε το φροντιστήριο? Την συγγραφή εργασιών επι πληρωμή?